Voor Dekker Groep uit het Betuwse IJzendoorn werken we sinds najaar 2018 aan een grotere zichtbaarheid. Het zandwinningsbedrijf levert veel maatschappelijke impact in de vorm van het realiseren van vele hectare natuur langs de rivieren, hoogwaterbescherming en natuurrecreatie voor omwonenden. Ook draagt het bij aan de energietransitie. Zo is de energie-intensieve productie inmiddels geëlektrificeerd en experimenteert het bedrijf met rijden op waterstof, om een paar voorbeelden te noemen. Zo draagt Dekker bij aan de toekomst van Nederland, alleen weten weinig mensen dit. Vandaar dat we met contentmarketing zijn gestart en de branding een stapje verder hebben gebracht. 

Dekker heeft als grondstofwinner ook te maken met maatschappelijk gevoelig thema’s. De branche heeft van oudsher niet zo’n goede naam. Op voorhand is er weinig vertrouwen, zeker zodra verplaatsen van grond aan de orde komt. Vandaar dat we vooral vertellen wat Dekker doet en waarom.

Zo hebben we een website ontwikkeld over een ingewikkeld onderwerp: het toepassen van circulaire grond en baggerspecie of wel ‘verondiepen’. Dekker is een zandwinner die circulariteit nastreeft en verspilling wil voorkomen, ook bij het transformeren van zandwinningslocaties in natuurgebieden. 

Juist omdat dit een ingewikkeld verhaal is, gebaseerd op een bijna niet te volgen wetgeving (Besluit bodemkwaliteit), met jargon dat je snel op het verkeerde been zet, vraagt dit onderwerp om goede uitleg in een toegankelijke website: www.verondiepen.nl

Snap je het nog? Reden temeer om de website te bekijken. We hebben ons best gedaan om het verhaal met tekst, illustraties en foto’s zo begrijpelijk mogelijk te vertellen. Zijn we daarin geslaagd? Laat het ons weten!